STO PRZYSIADÓW DZIENNIE
Jakie czynności można robić w przykucu?
Pomóż nam stworzyć film! Więcej info na dole posta 

UPUPIENI PRZEZ KRZESŁA

Kiedy siedzisz „rozlany” w krześle, fotelu czy na kanapie to nie musisz już aktywnie trzymać swojego kształtu, bo coś (np. krzesło) robi to za ciebie.


OSŁABIONE POŚLADKI
Mięśnie pośladkowe wielkie są jednymi z największych mięśni w twoim ciele! Odgrywają kluczową rolę podczas chodzenia, dźwigania, biegania, a także przechodzenie z pozycji niskich do spionizowanych.

Kiedy na wiele godzin dziennie (a czasem nawet lat) zastygają w „pozycji krzesła” to zaczynają coraz gorzej pracować w ruchach chodu, stania czy biegu.

KUCANIE ZAMIAST SCHYLANIA
Podczas wykonywania przysiadu mięśnie pośladkowe wielkie wykazują największą aktywność kiedy zejdziesz poniżej 90 stopni. Np. kiedy wychodzisz z głębokiego przysiadu.

Wchodzenie i wychodzenie z głębokiego przysiadu wiele razy dziennie, kiedy kucasz żeby...
podnieść coś z ziemi,
-
 porozmawiać z dzieckiem
- albo pogłaskać kota
...jest świetnym sposobem na aktywizowanie mięśni pośladkowych w różnorodnych ustawieniach.

MIKRO-RUCHY
Czy wiesz, że kiedy aktywnie siedzisz w przykucu to w rzeczywistości stoisz? Tylko, że twój środek ciężkości jest niżej.

Podparty na stopach (a nie na krześle) cały czas szukasz równowagi, przenosząc ciężar ciała z przodu do tyłu albo z nogi na nogę. Te mikro-ruchy aktywizują całą rzeszę głęboko położonych mięśni stawu biodrowego, dzięki którym możesz dbać o jakość, precyzję i stabilność ruchu, a ich aktywność odciąża odcinek lędźwiowy!

Kiedy te głęboko położone mięśnie są nieaktywne (m.in. przez nieustanny docisk do krzesła) to twoje ciało jest zmuszone do budowania większej ilości napięcia na zewnątrz, przez co twój układ ruchu nie będzie działał optymalnie.

STWÓRZMY RAZEM FILM! 
Chcesz żywo włączyć się w SQUAT CHALLENGE? 

1. 
Nagraj jak wykonujesz dowolną codzienną aktywność w głębokim przysiadzie.
2.
 Nagraj 5 sekundowy film w poziomie, tak aby twoja sylwetka wypełniała kadr.
3.
 Wyślij nam film na adres wgruncieruchu@gmail.com
4.
Zbieramy wasze filmy do końca niedzieli! (24.05)

A potem ciesz się wspólnie z nami szerzeniem kultury ruchu w Polsce i propagowaniem zdrowych nawyków ruchowych! 

Wchodzisz w to?